Alla inlägg under augusti 2010

Av Saga - 31 augusti 2010 16:31

  Hej på er!!!


I dag vaknade jag klockan 5 o gick upp o satte på kaffe och spelade "The Rise Of Atlantis" tills klockan blev halv 8 =)

Då väkte jag Danne som låg på soffan o sov med en kopp kaffe o sa att han skulle gå upp så vi kunde ta en promenad.

Icke sa nicke, han vägrade.

Så jag satte på mig min höstjacka o min mp3 o drog själv. Långpromenad längs vättern, UNDERBAR början på dagen o jag har bestämt mig för att gå ner lite i vikt så man slipper se ut som en strandad val =)


  Piren =)


  Åt Huskvarna hållet =)


Väl hemma käkade jag frulle o sen kom Hanna o vi drack mer kaffe o tjötade lite skit. Sophie vaknade vid halv 10, hon va hemma från skolan för hon hade ont i halsen. När Hanna åkt hem började jag städa!!!

Damma, dammsuga och torka golven =)

Så nu e det jättefint här   


Marianne kom vid 2 då satt vi ner o kollade igenom lite viktiga papper o sen när hon gått lagade jag fjärilskotletter med potatis o sås MUMS!!!

Sophie åt som en häst hahaha


Nu sitter jag mätt o belåten o snackar med Christian på MSN, vi ska ju till honom på fredag jag o Snäckan =)=)

Ska verkligen bli skitkul!!!


Aja chill // Saga

Av Saga - 28 augusti 2010 13:03

Oh yeah   


I'm miles above and I'm coming down
I break the clouds then I hit the ground
Just like a bolt from clear blue sky
Reflect the panic in my eyes


 


So tired of running but I just can't stop
You can't know fire if you don't know pain
It feels so good to be insane

I feel good I feel bad


Well here I am wanna see me slip?
Making more mistakes getting lost again

Some fiends can look like angels bright
And winners turn to losers over night
I've got no need for common sense
If you fight me I'll fight you back

Just the truth!!!

 

Fight it // Saga


Av Saga - 28 augusti 2010 08:26

Tjena    


Har tappat inspirationen helt till att blogga just nu som ni kanske märkt ...

Beror på ett flertal faktorer så jag hoppas att jag börjar snart igen ....

Tills dess ....

Ha det så soft ni bara kan o "njut" av regnet


    

I really do // Saga


Av Saga - 17 augusti 2010 10:13

  


Goder Morgon =)

I dag e jag bebisvakt åt lilla Bacchus


  hihi ... här ligger han o myser under täcket


I går va en rolig o händelserik dag =) 

1. Vi va ute o plockade svamp

2. Vi handlade potatis o lite skit te middagen

3. Vi stekte fisk o kokade färskpotatis + fisksås o citron

4. Jag sminkade Danne o målade hans naglar    

  Så jävla porrig NOT!!!!


Nu har jag diskat, matat Bacchus, käkat frulle, varit på promenad med Bäbis

lackat på nätet som inte fungerar mer än 3 minuter i sträck

Men men sånt man får leva med... Dom kommer nog o målar om mitt tak snart äntligen + byter kaklet i köket o läger dit en ny siliconlist   

Det va TA ME FAN PÅ TIDEN väntat i över 3 år på d nu


Aja Chill ant take care // Saga




Av Saga - 8 augusti 2010 09:21

  

I dag vill jag säga GRATTIS till min älskade Mamma som fyller 49 år


Sov ända te halv 8 weii rekord haha Sophie ligger o sover än men hon vaknar nog snart för vi la oss tidigt igår ...

Så när hon vaknar ska vi ha en riktigt mysig söndags frukost o senare så ska vi bjuda Danne på lasagne =)


Sen efter maten så blir det en lite promenad eller nått även att inte vädret är det bästa... Kanske gå te bibblan o låna en bok =)

Sophie tycker ju det e roligt att va på muséet oxå så det kan ju vara ett alternativ

  Min galna Dotter   


Nu ska jag börja förbereda frullen =)


Ha nu en jätte trevlig söndag alla!!


CHill // Saga




Av Saga - 6 augusti 2010 18:06

Mums!!


Nu har jag precis käkat köttgryta med ris o grönsaker tillsammans med Ebba, Sophie, Danne och Alec. Jag ska vara barnvakt åt Alec i natt  

Det e min brorsas son och han e jättego ...


Innan idag så va vi o handlade mat för över 600:- så nu räcker det la ett tag

Vi köpte även lite chips o godis så att barnen har något att mumsa på när dom kollar på film   

Nu har "förberedningen" inför rökstoppet börjat...

Det ska egentligen vara i 1 vecka men jag o Danne kör på 2dagar istället ..

Så på SÖNDAG e det STOP O BELÄGG som gäller ..

No smoking   


Så Chill out // Saga




Av Saga - 4 augusti 2010 06:47

Tjabba   


Nu va det e jäkla tag sen igen men jag har tappat min inspiration så har ingen aning om vad jag ska skriva om .

Från och med i morgon så ska jag göra ett helhjärtat försök att sluta röka +   har jag inte ens rökt min morgon cig än hahha sitter här med mitt plåster..


Ska börja med morgonpromenad me, innan frukost ska det va så att man förbränner fettet....

Nått kortare till att börja med o sen öka på längden.

Jag och Danne gick "piren/cigarren-rundan" i går morse o den e så fin ..

OCh i går var den VERKLIGEN fin när det låg en sådan mäktig dimma över 

Fick ett par riktigt fina bilder   


Lite från Piren =)

    Så fiint =)


  Danne o Dimman =)   Ser ut som att Gubben ska gå in i dimman =)


(Det går att klicka på bilderna för att dom ska bli större)


Sitter o funderar på om det finns något mer att skriva

Kommer inte på ett skit förutom att jag tänker på 

HELA JÄVLA TIDEN   


Well, bye bye // Saga



Presentation


Love was just a word??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Era Funderingar =)


Ovido - Quiz & Flashcards